• Bolesti zad a krku jsou nejčastějšími potížemi na pracovišti
• Osobní pohodu lze zvýšit pomocí několika jednoduchých úprav
• Použití držáků na monitor pomáhá vytvořit ergonomické pracoviště a zmírňuje bolesti krku a zad
Jak jste na tom se zdravím v práci?
Buďme upřímní. Také se v práci potýkáte s bolestmi zad a krční páteře? Pokud pracujete na plný úvazek v kanceláři, s největší pravděpodobností strávíte kolem 1 700 hodin ročně za stolem. Není také divu, že podle aktuální zdravotní zprávy německé zdravotní pojišťovny DAK představují svalové a kosterní problémy přibližně čtvrtinu nemocných v Německu – a toto číslo stoupá. Podle studie bolesti zad a šíje nejčastěji způsobuje nesprávné sezení.


Co můžete udělat pro lepší pocit při práci v kanceláři?
Nejdřív se pozastavte a zamyslete nad svým pracovním prostředím. Přemýšlejte, co máte a co můžete aktivně změnit. Najděte perfektní světlo, uložte své dokumenty do šuplíku a uspořádejte vše na svém stole. Ergonomické nastavení pracovního místa je zásadní pro optimalizaci vašeho pracovního života, a tedy pro zlepšení kvality vašeho života a zmírnění bolestí krku a zad.
1. Pracujte při správném osvětlení, které je přizpůsobeno přímo vám.
Samozřejmě, že z evolučního hlediska je denní světlo nejvhodnější pro maximalizaci vaší pohody. Ale co zaměstnanci kanceláře, kteří se kvůli své práci nedostanou dostatečně ven? Pro všechny takové lidi a také pro ty, kteří oceňují dobré pracovní světlo, jsou denní lampy perfektní volbou. Ideálním řešením je svítidlo, které lze individuálně přizpůsobit a nastavit intenzitu a teplotu. To je možné díky moderním LED lampám s nezbytnou elektronikou.

2. Větrání a pokojová teplota mohou také ovlivnit vaši pohodu.

3. Svou práci provádějte pokud možno tiše.
Podle Německého spolkového institutu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci by se hladina hluku v kancelářích měla pohybovat mezi 55 a 70 db. Tato úroveň může být snadno překročena hlukem z konverzací, telefonních hovorů, počítačů, tiskáren a klimatizace. Tyto rušivé zvuky mohou ztěžovat soustředění, což vede k horšímu výkonu. Vzhledem k tomu, že kanceláře jsou obvykle předem definovány, lze dobré akustické prostředí vybavit pouze dodatečně. Proto se doporučuje použití zvuk pohlcujících akustických stěn nebo odpovídajících materiálů pro podlahy a stropy. Nábytek a rostliny mohou také zlepšit akustiku v místnosti.

4. Zkontrolujte a vylepšete ergonomii na svém pracovním místě.


Zde jsou nejdůležitější aspekty pro výběr ergonomicky správného pracovního vybavení:
- Počítač by měl být tichý.
- Existuje mnoho typů ergonomických myší, ze kterých si můžete vybrat se zaměřením napřípadná omezení v oblasti paže, zápěstí, prstů nebo krční páteře.
- Moderní, ergonomické klávesnice mají rozdělené a klenuté rozložení. Ideální poloha klávesnice by měla zajistit, aby spodní část paže svírala pravý úhel s horní částí a ležela na stole tak, aby nedocházelo k namáhání zápěstí. Mezi další příslušenství klávesnice a myši pro vytvoření ergonomického pracoviště patří podpěry zápěstí a ergonomické podložky pod myš.
- Důležitou součástí ergonomického pracoviště je monitor. Jeho výška i úhel sklonu by měly být snadno nastavitelné, aby vyhovovaly jednotlivci. Je důležité, aby uživatel viděl současně horní i spodní okraj obrazovky. Ideální řešení přichází v podobě držáků na monitor s flexibilními rameny, které lze připevnit ke stolu. Kromě individuální nastavitelnosti získáte také mnohem více místa na stole. Tyto flexibilní držáky navíc umožňují nastavit monitory na ideální vzdálenost pro sledování přibližně na délku paže. Dobré držáky monitoru pojmou monitory s minimální úhlopříčkou 24″ (pro práci s textem) a maximální úhlopříčkou 27″ (pro grafickou práci). Udržitelné držáky monitoru jsou vyrobeny z recyklovatelných materiálů, jako je hliník. Ačkoli je to z pohledu výroby složitější proces, zajišťuje extrémně dlouhou životnost a je 100% recyklovatelný.
Nové DURABLE držáky na monitor splňují všechny tyto požadavky.

Existuje více způsobů, jak snadněji začlenit ergonomii do vašeho každodenního bytí?
- Využijte každou příležitost k tomu, abyste se postavili a ušli pár kroků, například tak, že položíte tiskárnu na jiný stůl nebo si půjdete promluvit se svými kolegy osobně, místo abyste jim zavolali.
- Občas se protahujte – na internetu najdete spoustu cviků na záda a šíji.
- Pohybujte nohama, když sedíte za stolem.
- Udělejte si během polední přestávky krátkou procházku a zvyšte hladinu kyslíku.
- Když už mluvíme o kyslíku, nezapomeňte pravidelně větrat svou kancelář.
- Pokud během polední přestávky nemáte čas na procházku, zaparkujte auto co nejdále od vchodu nebo – ještě lépe – jeďte do práce na kole nebo pěšky.

§ Zákon o ergonomii
Zákon o provádění opatření v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na podporu zlepšení bezpečnosti a ochrany zdraví zaměstnanců při práci (ArbSchG): Tento zákon stanoví, jak mají být prováděna, zaručována a zlepšována opatření v oblasti bezpečnosti práce.
DIN EN ISO 10075: Toto je mezinárodní norma, která podrobně ukazuje ergonomické zásady týkající se duševní pracovní zátěže a stresu.
DIN EN ISO 9241: Tato norma je známá jako norma „interakce člověka s počítačem“. Upravuje ergonomické požadavky pro kancelářskou práci s vizuálními displeji.
Máte-li jakékoli dotazy týkající se ergonomie včetně jejího návrhu a implementace, vyžádejte si schůzku s odborníkem na ochranu zdraví při práci, zástupcem pro bezpečnost nebo certifikovaným poradcem pro ergonomii.
Zjistěte více o DURABLE držácích na monitor!
Zde je možné přímé objednání!
Krátké shrnutí toho nejdůležitějšího:
- Ultraflexibilní a plynulé nastavení
- Jednoduché připevnění monitoru pomocí mechanismu na kliknutím
- Bezpečné a uspořádané vedení kabelů pomocí praktických klipů na kabely
- Dlouhá životnost díky vysoce kvalitnímu hliníku a vysoce kvalitním plastům
- Patentovaný montážní systém
- Německá kvalita
- Jedinečná záruka 10 let